Autor: Raido K.

10.02.2016

Kas valdkond on internetis olemas? Kui palju otsitakse? Kuidas kliendid otsivad? Kellele on koduleht suunatud? Need neli küsimust on iga uue kodulehe projekti A ja O. Kindlasti saab ka ilma, kuid sellisel juhul on tegemist ettevõtte visiitkaardiga.

 

Vanemad postitused:



Kas valdkond on internetis olemas?

Enne iga projekti algust tuleks väga kriitiliselt kaaluda, kas antud valdkond on internetti juba kolinud, kolimas või pigem mitte. See ei tähenda seda, et kõiki teenuseid või tooteid on võimalik tellidainternetist, vaid pigem seda, et kui see teeks suurema hulga inimeste elud lihtsamaks ja teenuse või toote müügi suuremaks, siis see arvatavasti sinna ka üks päev kolib. Võin tuua hea näite: ettevõtted, kellel on vaja osta kindlustustooteid ei saa neid ilmselt mitte kunagi interneti vahendusel täies mahus osta, kuna selleks on vajalik antud valdkonna spetsialisti abi.

Kui palju otsitakse?

Google’st otsitavate märksõnade mahtu on täna võimalik näha 10%-25%-lise täpsusega. See aitab prognoosida, kui tihe on konkurents, mis võiks olla reaalne kodulehe külastajate arv päevas ja kui pikk on investeeringu tagasiteenimise aeg.

Kuidas kliendid otsivad?

Siin on väga oluline teada, et valdkonna spetsialisti ja tarbija sõnavara erineb oluliselt. Üheks heaks näiteks on üks Vellexi klient, kes tegutseb koolituste valdkonnas. Probleem algas sellest, et koolitusteks on töökeskkonna seadusest tulenevad kohustuslikud koolitused ettevõtetele ja koolituste pealkirju on keelatud muuta. Probleemi lahendamiseks jagasime olemasolevad koolitused gruppidesse, mille pealkirjadeks said lihtsad, tarbijale arusaadavad eestikeelsed nimetused. Tulemuseks saime 7 reaalselt otsitavat märksõna, mis toovad meie kliendi kodulehe Google’i otsingus nähtavale.

Kellele on koduleht suunatud?

See on väga oluline. Kui ei tea, millistest inimestest koosneb sihtgrupp, siis ei ole võimalik head tulemust saavutada. Meie ühiskonnas on väga erinevate arvutiteadmistega inimesi ning kindlasti ei ole mõtet teha ägedat disaini koos pöörlevate, vilkuvate ja hüppavate elementidega 60+ vanuses külastajatele. Isegi mitte siis, kui sihtgrupp koosneb nii 18- kui 60-aastastest. Samuti ei ole äärmused head. Tuleb leida kuldne kesktee, mis on kasumlik kõigile osapooltele, andes kasutajale hea emotsiooni, otsingumootoritele piisavalt unikaalse sisu ja kodulehe tellijale investeeringu tagasi.